Zmiany cen w reklamie telewizyjnej w 2019

Zapotrzebowanie na czas reklamowy w TV z roku na rok wzrasta. Tymczasem jego podaż pozostaje na zbliżonym poziomie. Prowadzi to do sytuacji, w której stacje telewizyjne nie są w stanie zrealizować pełnych zamówień lub realizują je w gorszych jakościowo pasmach.
Sposobem na taki stan rzeczy jest podnoszenie cen lub takie konstruowanie oferty, by skłonić reklamodawców do inwestowania w zakup cennikowy – droższy, ale umożliwiający zakup pożądanych bloków reklamowych.

TVN i TVP co roku publikują oficjalną politykę handlową, na podstawie której możemy zobaczyć jakie zmiany w cenach nastąpią w 2019.

TVN:

  • rezygnacja z zakupu pakietowego w TVN i w zamian wprowadzenie pakietu TVN MAX, obejmującego pakiety GRP w TVN i TVN7 w proporcji 70/30; realnie może to oznaczać podwyżkę
  • mniejszy rabat za udział zakupu cennikowego przy jednoczesnym podniesieniu poziomu, od którego jest on przyznawany
  • znaczący wzrost CPP dla kanałów tematycznych w stosunku do 2018
  • promowanie zakupu cennikowego, nie tylko na głównej antenie TVN, ale również w TVN7.

Zmiany w TVP:

  • wzrost CPP w zakupie pakietowym o 6-11% w zależności od wielkości inwestycji
  • zwiększone dopłaty do CPP w prime time
  • portfolio TVP powiększyło się o kilka nowych stacji i zwiększyła się dopłata za rezygnację w kampanii z wybranych kanałów.

Przykładowo, realizując kampanię w 2018 w czterech stacjach tematycznych dopłacaliśmy za rezygnację z pozostałych kanałów 10%. W 2019 jest to już 20%.

Rosnący popyt na kampanie reklamowe w telewizji, przy niezmiennym poziomie zasobów reklamowych stacji, zmusza reklamodawców do szukania metod bardziej precyzyjnego i kreatywnego konstruowania kampanii.

Dla klientów z mniejszymi budżetami telewizja nadal będzie atrakcyjnym medium. Zapewnienie wysokiej jakości kampanii będzie jednak wymagało wykorzystywania w większym zakresie precyzyjnych narzędzi planerskich: zakupu cennikowego, ograniczania liczby stacji do najlepiej dopasowanych, uwzględniania odpowiedniej ilości prime time itd.

Włącz ekomyślenie. Centra Exide

W listopadzie wystartowała kampania edukacyjna producenta akumulatorów Centra Exide „Włącz ekomyślenie”.

Na potrzeby kampanii nakręcono filmy z udziałem Adama Klimka. Mają na celu zwiększenie świadomości bezpiecznego użytkowania akumulatorów w Polsce.

Materiały video prezentują sposoby zwiększenia żywotności akumulatora w aucie, zasady ekologicznego działania i utylizacji.

Kampania realizowana będzie do połowy grudnia w telewizji i Internecie.

Złoty środek na dolegliwości jamy ustnej. Baikadent

Nowa odsłona kampanii leku na stany zapalne jamy ustnej firmy Herbapol Wrocław.

Działania prowadzone będą głównie w telewizji (kanały ogólnopolskie i tematyczne). Poszerzenie zasięgu to serwisy VoD i YouTube. Kampanii towarzyszyć będzie wsparcie SEM w wyszukiwarce.

Za planowanie i zakup mediów odpowiada Media Concept, za kreację agencja Just.

Poznaj moc koloru. Semilac

W maju wystartowała kampania lakierów hybrydowych Semilac (Nesperta) z udziałem Margaret i Agnieszki Woźniak-Starak.

To kontynuacja ubiegłorocznej kampanii Najlepszy kolor, to trwały kolor.

Media obejmują m. in. zasięgową dystrybucję video (telewizja, VoD) oraz prasę kobiecą.

Za przygotowanie strategii mediowej dla marki oraz zakup mediów (telewizja, VoD, prasa) odpowiedzialny jest dom mediowy Media Concept.

 

Ziołowa moc na zdrowo przespaną noc. Nervosol Sen

Wystartowała kolejna odsłona kampanii preparatu ułatwiającego zasypianie firmy Herbapol Wrocław.

Działania prowadzone będą głównie w telewizji (kanały ogólnopolskie i tematyczne). Uzupełnienie zasięgu to kontekstowy Display w Internecie. Kampanii towarzyszyć będzie wsparcie SEM w wyszukiwarce.

Za planowanie i zakup mediów odpowiada Media Concept, za kreację agencja Chocolad.