2018 rok zakończył się wysoką inflacją CPP we wszystkich stacjach. Średnio koszty w głównych stacjach wzrosły o 15%, z czego największy wzrost kosztów dotarcia dotyczy TVP 1 (+ 33%), a najmniejszy, a co najważniejsze zgodny z deklaracjami z początku roku (jednocyfrowy) Polsatu (+7%). TVN podniósł koszty dotarcia średnio o 15%.
Patrząc na miesięczną dynamikę zmian inflacji najwyższe podwyżki nastąpiły w kwietniu (+27%) oraz we wrześniu (+24%). W przypadku kwietnia główną przyczyną była nadzwyczaj dobra pogoda, która spowodowała większy niż można było przewidywać odpływ widowni (mniejsza widownia oznacza konieczność zapłacenia więcej za tych widzów, którzy pozostali przed telewizorami). Wysoki poziom kosztów we wrześniu był już jednak efektem słabego startu jesiennych ramówek telewizyjnych.
W 2018 roku spodziewaliśmy się wysokiej inflacji w czerwcu i lipcu, spowodowanej Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej. Wyraźny wzrost cen widać było w mającej prawa do transmisji meczów TVP (aż o 83% w TVP 1 w czerwcu i 84% w lipcu), pozostałe stacje zareagowały jednak w kontrze do TVP – Polsat deflacją (w czerwcu -2% a w lipcu aż -8%) a TVN niską inflacją (w czerwcu +9%).
Ostatecznie średnia inflacja w tych dwóch miesiącach nie przekroczyła 12%.
Źródło: Nielsen Audience Measurement, Arianna, 2017-2018, grupa: 16+