Fixly z nowym brand hero oraz strategią marki

Z początkiem maja wystartowała kampania promocyjna Fixly – platformy do zamawiania wykonawców, oferującej ponad różnych 400 rodzajów usług.

Nowa komunikacja pod hasłem „Fix Lee, jak Fixly od usług” przedstawia markę jako bohatera, który bez względu na okoliczności zawsze czuwa nad rozwiązaniem problemów przytrafiających się użytkownikowi. Dzięki temu, że doskonale zna jego potrzeby, zapewnia poczucie bezpieczeństwa i kontrolę nad sytuacją. Sprawia, że rzeczy dzieją się skuteczniej, a ludzie oszczędzają swój cenny czas.

W kampanii wykorzystano spoty 6”, 15” i 30”, które można oglądać w mediach społecznościowych oraz na platformach VOD, a także busbacki w 10 największych aglomeracjach.

Za przygotowanie spotu odpowiada Feeders Agency. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Warsaw Production, a reżyserią Aurelia Frydrych-Zdanowska i Paweł Zdanowski. Postprodukcja obrazu i dźwięku odbyła się w Film Garden. Za planowanie, i zakup mediów odpowiada dom mediowy Media Concept.

Influencer marketing – czy wciąż warto?

influencer marketing

Wiele firm zadaje sobie pytanie, czy wciąż warto inwestować w influencer marketing. Czy jest to skuteczna forma promocji? Czy działania influencerów realnie przekładają się na sprzedaż? W jaki sposób najlepiej mierzyć efektywność realizowanych kampanii? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w raporcie Influencer Marketing Benchmark.

Badanie Influencer Marketing Benchmark

Na początku warto wspomnieć kilka słów o badaniu. Co najważniejsze, uwzględniono w nim różne środowiska i przebadano ponad 2000 osób. Przedstawiciele marek stanowią 39% badanych, agencje marketingowe 31%, agencje PR 3%. Pozostałe 27% to reprezentacja szerokiego zakresu zawodów oraz sektorów.

Ponad połowa, bo dokładnie 57% respondentów pochodzi z USA, 13% stanowią osoby z Azji, 11% z Europy, 5% z Afryka, 2% z Ameryki Południowej. Z kolei pozostałe 11% oznacza inne lokalizacje.

Większość respondentów pochodzi ze stosunkowo małych organizacji. Osoby pracujące w firmach zatrudniających poniżej 10 pracowników stanowią 44% wszystkich badanych. Firmy zatrudniające 10-50 osób to 26%, 50-100 osób – 11%, 100-1000 osób – 12%, a 8% pochodziło z dużych przedsiębiorstw liczących ponad 1000 pracowników.  

Przyszłość influencer marketingu

Przewidywania dotyczące influencer marketingu związane były ze zmniejszaniem się jego efektywności i coraz mniejszą opłacalnością dla firm, które zdecydują się na wybór takich działań marketingowych. Dane pokazują jednak wyraźnie, że influencer marketing nie tylko nie umarł, a wręcz charakteryzuje się coraz większym wzrostem jego wartości. Dużą rolę z pewnością odegrała pandemia, poprzez którą coraz więcej osób przeniosło się ze swoimi działaniami do sieci, a osoby zmuszone do spędzania większej ilości czasu w domu, coraz więcej czasu spędzały w mediach społecznościowych. Istotny wpływ na ten trend ma również zwiększone zaufanie do influencerów. Coraz więcej osób decyduje się na bycie transparentnym wobec swoich odbiorców. Z kolei wszelkie próby oszustwa niektórych twórców oraz próby ukrywania współprac reklamowych spotykają się z powszechną krytyką takich zachowań. Jak czytamy w raporcie, wartość influencer marketingu w 2022 roku może wzrosnąć do 16,4 miliarda dolarów.

Istota zaangażowania w influencer marketingu

Mówiąc o influencer marketingu nie można nie wspomnieć o niezwykle istotnym wskaźniku, jakim jest Engagement Rate (stosunek liczby lajków i komentarzy do liczby obserwujących). To właśnie ER stanowi bardzo ważną bazę do podejmowania decyzji o doborze influencerów do poszczególnych kampanii. Normalne jest, że większe konta charakteryzują się mniejszym zaangażowaniem. Jedna osoba nie jest w stanie odpowiadać na ogromną liczbę wiadomości i komentarzy, które spływają najczęściej przy profilach o sporej liczbie obserwujących. Niemniej jednak z pewnością ER powinno stanowić jeden z podstawowych elementów podczas dokonywania decyzji o wyborze twórców. Im większe zaangażowanie na danym profilu, tym większe korzyści dla marki.

Jak prezentuje się z kolei średnie zaangażowanie w zależności od liczby obserwujących na poszczególnych platformach społecznościowych? Najlepiej obrazuje to poniższy wykres. Łatwo zauważyć, że zaangażowanie na TikToku jest dużo wyższe w porównaniu do pozostałych platform oraz bardzo zbliżone bez względu na liczbę obserwujących. Z kolei na YouTube im większe konto, tym większe zaangażowanie. Na Instagramie zależność ta jest odwrotna. Warto zwrócić na to uwagę podczas dobierania influencerów do kampanii i różnicować ten dobór w zależności od wybranej platformy.

influencer marketing engagement rate

Influencer marketing a sprzedaż

W 2020 roku globalną sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych oszacowano na 560 miliardów dolarów. Od tego czasu sprzedaż nieustannie rośnie. Szacuje się, że wartość sprzedaży w social commerce osiągnie 958 miliardów dolarów w 2022 roku. Potencjalnie osiągając wartość 2,9 biliona dolarów do 2026 roku.

wartość influencer marketingu

Najważniejsze wyniki badania IMB

Śledzenie sprzedaży podczas kampanii

Każda kampania z twórcami internetowymi ma konkretny cel do realizacji. Większość firm decyduje się jednak na podjęcie działań influencer marketingowych w celu zwiększenia sprzedaży. Dokładnie 71% respondentów stwierdziło, że regularnie śledzi sprzedaż podczas trwania tego rodzaju kampanii. Podobna liczba, bo 70% osób biorących udział w badaniu, mierzy również ROI podczas działań z influencerami.

Osoby, które regularnie śledzą sprzedaż podczas kampanii zostały również poproszone o wskazanie metod określania generowanej sprzedaży. Najpopularniejszą metodą okazało się śledzenie linków polecających (45,5%). Inne metody obejmowały kody promocyjne (25,4%), adresy e-mail (15,6%) czy kody SKU produktów (7,6%).

Miara sukcesu kampanii influencer marketingowej

Każda z firm, która decyduje się na współpracę z influencerami oczekuje, że wpłynie to pozytywnie nie tylko na ich wizerunek, ale przede wszystkim zwiększy sprzedaż. Jak jednak określić, czy kampania osiągnęła sukces, czy wręcz przeciwnie? Dokładnie 42,3% respondentów uważa, że kampanie należy oceniać głównie na podstawie uzyskanych konwersji/sprzedaży.

Pozostali respondenci mają różne cele w swoich współpracach z twórcami. Przy czym 33,5% najbardziej jest zainteresowanych zaangażowaniem lub wygenerowanymi kliknięciami, z kolei 24,2% skupia się na wyświetleniach i zasięgach.

Większość respondentów uważa również, że EMV (Earned Media Value) stanowi dobrą miarę zwrotu z inwestycji. Przekłada się to oczywiście na sukces kampanii w oczach firmy. Earned Media Value stała się w ostatnich latach coraz bardziej rozpoznawana właśnie jako dobra miara ROI w kampaniach influencer marketingowych. Ponad 80% osób biorących udział w badaniu zgadza się z tym stwierdzeniem. Do czego dokładnie służy EMV i co nam to mówi? Wskaźnik ten wskazuje, ile kosztowałaby równoważna kampania reklamowa dla tego samego efektu. EMV oblicza wartość, jaką firma otrzyma z treści udostępnianych przez danego influencera.

Cele kampanii influencer marketingowych

Każda z firm podczas podejmowania decyzji o podjęciu współpracy z twórcą internetowym, będzie miała w głowie inny cel, któremu ta współpraca ma służyć. Zgodnie z wynikami badania IMB po raz kolejny można zauważyć, że zwiększona sprzedaż stanowi jeden z kluczowych celów prowadzenia takich działań promocyjnych (35,7%). Jednak okazuje się, że zwiększenie świadomości jest niemalże na równi i jest to dokładnie 36,7%. Nieco mniej, bo 27,6% respondentów wskazuje, że angażują się w działania z influencerami w celu budowania biblioteki treści generowanych przez użytkowników.

cele influencer marketingu

Jak ocenić współpracę z influencerem?

Wiemy, że każda z firm podejmuje współprace z influencerami w różnych celach. Jednak na koniec kampanii każda z nich musi w konkretny sposób ocenić, czy działania te były opłacalne i efektywne. Jak zatem ocenić twórcę internetowego? Co jest najważniejsze? Według badania IMB 39% respondentów za najważniejsze kryterium oceny uważa zaangażowanie albo wygenerowane kliknięcia. Kolejne dwie grupy respondentów dotyczą oceny na podstawie dopasowania contentu i kategorii do firmy (23%)  oraz wyświetleń i zasięgów (21%). I choć sprzedaż jest często najważniejszym celem kampanii z influencerami, okazuje się, że tylko 11% respondentów uważa, że stanowi ona dobre kryterium oceny całej współpracy.

W badaniu IMB pojawiło się również pytanie dotyczące największych wyzwań dla tych, którzy realizują kampanie we własnym zakresie. Największy odsetek stanowią dwie grupy wyzwań: mierzenie ROI oraz wyników kampanii (28,1%) oraz poszukiwanie najlepiej dopasowanych influencerów (27,4%). Do innych wyzwań respondenci zaliczyli zarządzanie umowami i terminami czy przetwarzanie płatności dla influencerów.

influencer marketing wyzwania

Analizując wyniki badania można dojść do konkretnego wniosku: influencer marketing wciąż się opłaca. Większość firm przeznacza na takie działania promocyjne specjalny budżet, który z roku na rok coraz bardziej rośnie. Biorąc pod uwagę szacowany wzrost wartości sprzedaży w social commerce, zdecydowanie warto inwestować w kampanie z twórcami internetowymi.

Źródło: www.influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/

Pogodnych Świąt od Media Concept

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzymy wielu momentów radości, pogody ducha oraz niegasnącej nadziei.

Niech atmosfera im towarzysząca wprawi nas w nastrój pełen spokoju, wolny czas wzmocni nasze więzi z najbliższymi,

a odpoczynek da siłę do dalszego działania i stawiania czoła nieustannym wyzwaniom.

Życzenia świąteczne 2021

Drodzy Klienci, Przyjaciele, Współpracownicy,

Rok 2021 obfitował w wiele wyzwań.

Wspólnie stawialiśmy czoła pojawiającym się trudnościom,

I razem cieszyliśmy się z osiąganych sukcesów.

Nadszedł czas, żeby zatrzymać się i podziękować Wam

Za kolejny udany rok współpracy oraz za zaufanie,

którym nas darzycie.

Życzymy Wszystkim nieustającej pasji do robienia tego,

co przynosi Wam prawdziwą radość oraz kolejnego roku pełnego

nieskończonych możliwości, zarówno zawodowych jak i prywatnych.

Na koniec życzymy Wam tego co najważniejsze – pełnej ciepła rodzinnej atmosfery.

Oby życzenia, które niedługo usłyszymy od najbliższych, każdemu się ziściły.

Centra Excide po raz kolejny powraca z kampanią edukacyjną – Włącz Ekomyślenie

Zużyte akumulatory i baterie to odpady, które stanowią szczególne zagrożenie dla środowiska.

Exide Technologies ponownie promuje proekologiczne zachowania i zwraca uwagę na to, by wybierać taki akumulator, który odpowiada zapotrzebowaniu energetycznemu danego samochodu, poddawać go okresowej profilaktycznej diagnostyce, a gdy się zużyje, przekazać do recyklingu.

Akcja rozpoczęła się w październiku i będzie trwała do końca grudnia. Kampania telewizyjna obejmuje stacje tematyczne, a uzupełnieniem aktywności jest online, gdzie wykorzystywane są reklamy graficzne na portalach motoryzacyjnych.

Za planowanie, zakup i koordynację mediów odpowiada dom mediowy Media Concept.