W dniach 5-6 czerwca mieliśmy szansę uczestniczyć w jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń w branży marketingu – Forum IAB.
Hasło tegorocznej, już XIII edycji, brzmiało: „Growth. Między innowacją a efektywnością”.
Dzięki zaproszonym prelegentom mogliśmy posłuchać w różnych aspektach o tym, czym jest wzrost i jak go osiągnąć.
Eksperci podkreślali konieczność modyfikacji procesu profilowania klientów – zamiast skupiać się na motywacjach, warto bliżej przyjrzeć się ich zachowaniom. Równie ważne jest, aby na bieżąco śledzić trendy i właściwie interpretować ich następstwa.
Budowanie wzrostu sprowadza się także do transformacji cyfrowej i otwarcia się na digital commerce. Jak podkreślali prelegenci, w momencie gdy nastąpi przełom w myśleniu o biznesie, wtedy też pojawi się wzrost. Wśród omawianych tematów pojawił się także m.in. influencer marketing, sztuczna inteligencja, data driven marketing oraz ślepota reklamowa.
Zgromadzeni mieli również okazję przekonać się, jakie zagrożenia niesie za sobą brak wiedzy o mechanizmach funkcjonowania Internetu i nowych technologii.
Dużym ułatwieniem organizacyjnym była aplikacja, która pozwalała wybrać i zaplanować uczestnictwo wybranych prelekcjach.
Z Forum IAB wróciliśmy bogatsi w wiedzę, nowe znajomości i dużą porcję motywacji.